Sunbi 로운 Life

반응형

Yesterday Once More_카펜터스 (Carpenters_1973)

 

 

 

Yesterday Once More / 카펜터스, Carpenters 1973


When I was young,
내가 어렸을 때,

I'd listen to the radio
나는 라디오를 듣곤 했어요.

waiting for my favorite songs.
나의 가장좋아하는 노래들을 기다리면서요.

When they played, I'd sing along.
그들이 재생했을 때, 나는 따라 부르곤 했습니다.

It made me smile.
그 노래는 나를 미소짓게 만들었어요.


Those were such happy times
그것들은 너무도 행복한 시간들이었습니다.

and not so long ago
그리고 너무 먼 옛날이 아니며

how I wondered where they'd gone
나는 어떻게 그것들이 어디로 가버렸는지 궁금했지만

but they're back again,
그것들은 다시 돌아왔어요,

just like a long lost friend.
단지 오랫동안 보지 못한 친구처럼요.

All the songs I loved so well.
내가 너무도 사랑했던 모든 그 노래들.


Every sha-la-la-la-
매번 "샤랄랄라",

every wo-owo_o
매번 "워우어어"

still shines.
그것은 여전히 빛나네.

Every shing-a-ling-a-ling
매번 "싱글링글링"

that they're startin' to sing's so fine.
그들이 노래 부르는것을 그렇게 시작하는 것이 너무 좋아요.


When they get to the part
그들이 그 파트에 도착할 때,

where he's breakin' her heart,
그가 그녀의 가슴을 부수는 그 파트에 도착할 때,

it can really make me cry.
그것은 정말 내가 울도록 만들수 있어요.

Just like before,
마치 예전 처럼,

It's yesterday once more.
한번 더 지난날이네요.

Shooby do lang lang
Shooby do lang lang


Looking back on how it was in years gone by
지나간 세월에서, 이것이 어떻게 있었는지를 뒤돌아 보는것과

and the good time that I had
내가 가졌던 그 좋은 시간은

makes today seem rather sad.
오늘이 꽤 슬픈것처럼 보이게 만듭니다.

So much has changed.
너무 많음이 변하였어요.


It was songs of love that
그것은 사랑의 노래였어요.

I would sing to then
내가 그때 따라 부르던 사랑의 노래였어요.

and I'd memorize each word.
그리고 나는 각각의 단어를 기억해요.

Those old melodies
그것들의 오래된 멜로디들은

still sound so good to me
여전히 나에게 좋게 들려요.

as they melt the years away.
마치 그것들이 그 세월들을 녹이듯이.



Every sha-la-la-la-
매번 "샤랄랄라",

every woh wo woh
매번 "워우어어"

still shines.
그것은 여전히 빛나요.

 all the oldies but goodies.
모든
오래된것들 그러나 좋은것들.

Every shing a ling a ling
매번 "싱글링글링"

that they're starting to sing's so fine.
그들이 노래 부르는것을 그렇게 시작하는 것이 너무 좋아.


All my best memories
모든 나의 최고의 기억들은

come back clearly to me.
나에게 깨끗하게 돌아와요.

Some can even make me cry
몇몇의 부분은 더욱 나를 울게 만들수 있습니다.

just like before,
마치 예전처럼,

It's yesterday once more.
이것은 한번더 어제같아.

Shoby do lang lang


Every sha-la-la-la-
매번 "샤랄랄라",

every wo-owo_o
매번 "워우어어"

still shines.
여전히 빛나네.

Every shing-a-ling-a-ling
매번 "싱글링글링"

that they're startin' to sing's so fine.
그들이 노래 부르는것을 그렇게 시작하는 것이 너무 좋아.


Every sha-la-la-la-
매번 "샤랄랄라",

every wo-owo_o
매번 "워우어어"

still shines.
여전히 빛나네.

Every shing-a-ling-a-ling
매번 "싱글링글링"

that they're startin' to sing's so fine.
그들이 노래 부르는것을 그렇게 시작하는 것이 너무 좋아.

반응형
반응형

공유하기

facebook twitter kakaoTalk kakaostory naver band